[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 8، شماره 28 - ( بهار 1395 ) ::
جلد 8 شماره 28 صفحات 196-218 برگشت به فهرست نسخه ها
معناشناسی تطبیقی واژگان تلاوت و ترتیل از منظر قرآن وحدیث
ناصر عابدینی* 1، داوود اسدیان2
1- دانشجوی دکتری و مربی گروه علوم قرآن وحدیث دانشگاه پیام نور
2- دانشجوی دکتری و مربی گروه معارف اسلامی دانشگاه پیام نور
چکیده:   (1324 مشاهده)

در علم زبانشناسی، بررسی ارتباط میان واژه و معنا را معناشناسی می‌گویند و آن اصطلاحی است برای اشاره به مطالعه معنای عناصر زبان، به ویژه مطالعه شرایط حقیقی جملات و عبارات زبانی. این مقاله با موضوع «معنا شناسی تطبیقی واژگان تلاوت و ترتیل از منظر قرآن وحدیث» از طریق مراجعه به منابع لغوی، آیات قرآنی، منابع روایی و کتب علم قرائت معنای این دو واژه (تلاوت و ترتیل) از جهت لغوی، کاربردهای قرآنی، کاربردهای حدیثی و اصطلاحی را مشخص کرده و همچنین ارتباط بین آن دو را بیان نموده است. 

واژه‌های کلیدی: تلاوت، ترتیل، قرآن، روایات
متن کامل [PDF 584 kb]   (115 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۴/۶/۲ | پذیرش: ۱۳۹۴/۱۱/۱۰ | انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۶
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abedini N, Asadiyan D. The Comparative Semantics of ‘Recitation’ and ‘Chanting’ in the Holy Quran and Hadith’s Viewpoint. 3. 2016; 8 (28) :196-218
URL: http://mhosna.ir/article-1-28-fa.html

عابدینی ناصر، اسدیان داوود. معناشناسی تطبیقی واژگان تلاوت و ترتیل از منظر قرآن وحدیث. 1. 1395; 8 (28) :196-218

URL: http://mhosna.ir/article-1-28-fa.html



دوره 8، شماره 28 - ( بهار 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علوم قرآن و حدیث حسنا Hosna Journal
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3742